söndag 8 februari 2015

Stockholm furnfair mässa

Igår var vi på mässa i Sthlm. Såg så himla mycket fint. Det märks verkligen att mässing och stora glödlampor är årets trend. I nästan varje monter speglades den trenden. Lyssnade på en föreläsning om hur man blir mer kreativ och att man ska våga vara mer personlig i sin inredning. Man behöver inte ha som alla andra så att det blir sådär opersonligt och som ett uppslag ut en inredningstidning. Våga använda färg, utgå från 2-3 basfärger på väggar, tak, golv och de större möblerna kombinera med accentfärg i olika nyanser på inredningsdetaljer, textilier och lägg även till en kontrastfärg. 

I markslöjds monter hittade jag julbelysning för den kommande julen 2015. Jag fastnade för dessa svarta stjärnor i glas, både den hängande och stående. Den stående liknar en stjärna som House Doctor tidigare haft. Men då var den en ljusstake. Nu vet jag i varje fall vart jag ska köpa min nästa julstjärna. 

Och montern från By Rydéns var to die for. Guld, Rosa, grått och vitt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar